RSS | Impresszum | Előfizetés  
  2017. október 21., szombat
Orsolya

 
 
Küldés e-mailben Nyomtatható változat
GasztroArc
Nádasi András
2015-04. szám / Illés Mihály

bormarketing szakértő
Badacsonyi szőlőhegyen


Most már nem először látogatott Badacsony Budapestre, pontosabban a „New Yorkba”. Mit vártatok és mit kaptatok a rendezvénytől?
N. A.: Az idei volt a negyedik közös badacsonyi borvidéki bemutatkozás a New York Palotában, amelyet minden évben más tematikára fűzünk fel – idén az „illatos” fajták voltak kiemelve. A koncepció egyszerű: referenciaértékűnek tartjuk az itt történő be­mu­tat­ko­zást, hiszen Budapest az ország borkereskedelmi központja, emellett a borfogyasztók népes tábora és a legfontosabb vé­le­mény­formálók is itt élnek. Szeretnénk megmutatni magunkat, a borainkat, az értékeinket, egész éves programjainkat, ami, úgy érezzük, évről évre sikerül is.

Hogyan fejlődik a badacsonyi borvidék? Hogyan jellemeznéd most a régió borait, borászatait?
N. A.: Röviden összefoglalva: dinamikusan. A borvidéket – más hazai borvidékhez hasonlóan – egyszerre jellemzi a múlt értékeinek (újra)felfedezése és az útkeresés. Mindenki érzi a hatalmas potenciált, amely a hegyekből árad, és amely testet tud ölteni a borokban. Van egy vízió, hogy a badacsonyi borvidéknek hol lenne a helye a jövőben, ezért dolgozik mindenki. A borászatok között példaértékűen aktív a párbeszéd és a tapasztalatcsere.
hirdetés

Egyre több helyen jellemző a borászatok közötti összefogás, együttes fellépés. Te magad a VSOP Balaton-felvidéket és egyes kampányokban a Badacsonyi Kört segíted a munkáddal. Miben tud hatékony lenni egy ilyen összefogás?
N. A.: Egy üzenetnek sokkal erősebb hatása van, ha több pincészet konzekvensen képviseli, mintha csak egy. Az összefogás a pincészetek számára számtalan előnnyel jár és lehetőséget teremt egy szélesebb közönség megszólítására. A közös gondolkodás, ha nem is mindig könnyű, de mindenképpen előre visz. A hazai borászat történetében ez a mostani fejezet az alapok újbóli lerakásáról szól, és ebben a periódusban még inkább felértékelődnek az alulról jövő kezdeményezések.

Hogy látod a hazai bormarketing fejlődését, irányait? Vannak-e biztató jelek, és min kéne változtatni?
N. A.: Nem lenne igazságos azt mondani, hogy nincsenek biztató jelek és eredmények, noha tudjuk, hogy még rengeteg a tennivaló, és sokszor alapkérdésekben sincs konszenzus. Mit szeretnénk elérni? Hogyan pozícionáljuk a magyar borokat? Milyen fajtát, borkészítési módot, régiót emeljünk ki? Kinek szeretnénk eladni? Itthon vagy külföldön? Ez egy sokszereplős játék és ezek a szereplők ezekre a kérdésekre különböző válaszokat adnak. Egységes recept máshol sincs, de az lehet a cél, hogy az egyes akciók egymást erősítsék, és egy irányba hassanak. Ha egy dolgot kellene kiemelnem, hogy min kellene változtatni, az az, hogy idegen nyelven is kommunikáljunk online, mert a nagyvilág számára többek között azért is vagyunk láthatatlanok, mert egy saját felmérés szerint a borászatok fele nem kínál idegen nyelven tartalmakat, de ugyanez igaz nagyon sok hazai, borral kapcsolatos kezdeményezésre.

Kinek mi lehetne a szerepe a bormarketing hatékonyabbá tételében, mind Magyarországon, mind külföldön?
N. A.: Próbáljunk átállni a „Mi a rossz?” üzemmódból a „Mit tegyünk?”-re. Ha valakinek van egy jó ötlete, azt ossza meg másokkal. Nézzük meg, hogy mit csinálnak mások, és abból mi mit tudnánk hasznosítani. Csodafegyver valószínűleg nincs, csak lépésről lépésre történő építkezés. Tartsuk a szemünket a nagyvilágon, de merjük a saját utunkat járni.

vissza

Értékeléshez  jelentkezz be!
vissza a lap tetejére | küldés e-mailben | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Gyerek | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat | RSS |
2009 Copyright © Pesti Műsor