RSS | Impresszum | Előfizetés  
  2018. december 14., péntek
Szilárda

 
 
Küldés e-mailben Nyomtatható változat
Ajánló
„Sose hagyjuk, hogy egy jó kis krízis pocsékba menjen”
2018-04. szám / P. Á.

A címben idézett, a második világháborút követően megfogalmazott szellemes gondolat Winston Churchilltől származik. Krízisek időről időre vannak, valamit kezdenünk kell hát velük.

Legyen családi, vállalati, esetleg pénzügyi, az egész világra kiterjedő válság – gyorsan felejtünk, és újra meg újra belesétálunk azokba a helyzetekbe, amelyek előbb-utóbb krízishez vezethetnek. A legtöbb, amit tehetünk, ha felkészülünk egy esetleg bekövetkező válság kezelésére és kommunikálására.
A téma szerteágazó volta miatt a kommunikáció, ezen belül a kríziskommunikáció elméleti és gyakorlati feladatait taglaló könyvekkel Dunát lehet rekeszteni, ám a Bőhm Kornél klaviatúrája alól most kikerült könyv üdítően friss hangon szól a gyakran elemzett témakörről. A szerző ismert kommunikációs szakember, aki nagy tudással, óriási ismeretanyaggal és komoly saját tapasztalattal fogott bele könyve megírásába. Ráadásul az erősen szakmai témát rendkívül szórakoztatóan mutatja meg. Már a könyv első lapjain felcsigázza az olvasó érdeklődését, amikor a krízis megelőzésének módjára olyan példát hoz, amit Gárdonyi Géza klasszikusából, az Egri csillagokból vett. A hős várvédők úgy szereztek információt arról, hogy a török ostromlók milyen irányból és milyen erővel próbálnak a várba betörni, hogy egy dobra zöldborsószemeket tettek, és azok rezgését figyelték.
A szerző a krízishelyzetek kommunikációjának módjait gyakorlati példákkal mutatja be, és a példái több mint változatosak. A hazai úszósportot alapjaiban megrengető eseménytől, amelyen Hosszú Katinka lemondásra szólította fel a szövetség elnökét, a világ legbefolyásosabb és legismertebb multinacionális vállalatai által használt kríziskezelésekig terjed a skála. A példák között megtaláljuk az elhallgatni akart, majd kiszivárgott krízisek következményeit, ahogy azt is, amikor egy csupán két hónapja egy multi élén álló vezető a vállalat fiaskójáért bátran magára vállalta a teljes felelősséget, és a végén a cég győztesen került ki a slamasztikából. A könyv végén több olyan eset is helyet kapott, amelyeknél a hátrányból előnyt kovácsoltak a vállalatok, és a jól felépített kríziskommunikációnak köszönhetően nemcsak visszanyerték az elveszni látszó bizalmat, de magasabb lett az általános elfogadottságuk. Churchill-lel élve, nem hagyták pocsékba menni a krízist.
Bőhm Kornél finom humorral átszőtt, remek stílusban tárja elénk a laikusok számára is szórakoztató, lebilincselően izgalmas történeteket, amelyek logikus rendben, könnyen követhető szerkezetben sorjáznak. A kötet áttekinthetőségét kiemelések, szellemes illusztrációk, a végén pedig gazdag név- és tárgymutató segíti.
hirdetés


Bőhm Kornél: „Sem megerősíteni, sem cáfolni...” – Lépjünk túl a közhelyeken hatékony kríziskommunikációval!
HVG Kiadó Zrt., 2018
256 oldal / 3900 Ft

vissza

Értékeléshez  jelentkezz be!
vissza a lap tetejére | küldés e-mailben | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Gyerek | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat | RSS |
2009 Copyright © Pesti Műsor