Impresszum | Előfizetés  
  2024. április 16., kedd
Csongor

 
 
Nyomtatható változat
Kritika (4)
Büntető ököl
2018-03. szám / Gulya István

Bradley Thomas (Vince Vaughn) egy felhúzott izomköteg. Miután állásából elbocsátják, és felfedezi, hogy felesége, Laura (Jennifer Carpenter) megcsalja, puszta kézzel roncsolja és belezi drótokig a neje kocsiját. Aztán teljesen normálisan és intelligensen megbeszéli a nővel, hogyan
rendezzék életüket. Ez egy ilyen világ. Ebben az amerikai külsővárosi környezetben folyton ott vibrál a feszültség.
Másfél év múlva Bradley immár a helyi drogkereskedő jobbkeze, terhes feleségével szép házban lakik. Nyilván, hogy beüt a krach, ez egy ilyen világ. A férfi börtönbe kerül, de a nagy baj az, hogy várandós asz­szo­nyát túszul ejtik, és elszánt gengszterek (Udo Kier vezetésével) az­zal fenyegetik: ha nem végez egy börtönbeli drogbáróval, meg­cson­kít­ják a magzatot. Mivel a célszemélyt a börtönök legaljában őrzik (Don Johnson vezetésével), Bradley – szó szerint – leverekszi magát a po­kol­ba, hogy mentse a családját.
A filmvilág ajtaját a Csontok és skalpok című kannibálos horror-wes­tern­jé­vel páros lábbal berúgó író-rendező, S. Craig Zahler újra egy na­tu­rá­lis és mocskos közegbe nyomja a fejünket. Most is komótosan és lenyűgöző hangulatteremtéssel építi filmjét, amely után nem csak a langaléta vígjátéki színészt fogják látni a hibátlanul és hitelesen játszó Vaughnban. Nyers, brutális, szo­ron­gás­sal és nagyon kevés reménnyel (és színnel) teli film a Büntető ököl. Felkavaró. Ez egy ilyen világ. Nem hinnénk, hogy kérünk belőle – a filmből ellenben igen.

DVD
Bontonfilm
Kritika (4)
hirdetés









vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor