RSS | Impresszum | Előfizetés  
  2017. augusztus 21., hétfő
Sámuel, Hajna

 
 
Küldés e-mailben Nyomtatható változat
Interjú
Macbeth a táncszínpadon
2015-02. szám

Királydrámát állít táncszínpadra Kulcsár Noémi március 6-án a MOM Kulturális Központban. A Macbethben a félelem szülte, meggondolatlan tettek drámáját állítja táncszínpadra. A koreográfust leginkább az inspirálta, hogyan fuzionáljon a bábtechnikával.

Shakespeare darabjaival jó ideje foglalkozol alkotóként. Mi ez a kö­tő­dés?
K. N.: Nagyon érdekelnek a társművészetek. Ha megnézem a saját pályámat, akkor látszik, hogy vagy mozgásalapú, nem irodalmi dra­ma­tur­giával dolgozó műveket készítek, amelyeket egy-egy zenemű inspirált, vagy egy irodalmi mű adaptációja ragad meg. A királydráma sokkal nagyobb falat, egy ideje elkezdett piszkálni, hogy me­lyik da­rab­ját lehetne táncban, mozgásban is interpretálni. Ha egy férfi és egy nő áll a színpadon, legtöbbször a szerelem vagy a szexualitás té­má­já­ra asszociál mindenki. Amikor a hatalomról és annak em­ber­tor­zí­tó ha­tá­sai­ról vagy a taktikus hatalomépítésről beszélünk, akkor a moz­gás­nyelv­nek és a színpadi szituációknak nagyon erősen kell támogatniuk egymást.
Nekem ez volt a kihívás, ezért esett a választásom a Macbethre.

Milyen érzelmeket, gondolatokat akarsz megmutatni?
K. N.: A hatalom embertorzító hatása végigkíséri a művet. Engem az érdekelt, hogy mindezt milyen képekben lehet megjeleníteni. Min nyugszik Macbeth és Lady Macbeth kapcsolata. Mikor és miért változik meg, hol van a fordulópont, hogyan élik meg a kríziseket, s hogy ez azután mivé fajul. Ami még fontos volt számomra, az a darab szürrealitását adó három boszorkány jelenléte, akik mint a bábosok, egy másik szintről keverik az események szálait. Ez a vonal lehetőséget ad arra, hogy ismét fuzionáljak, ebben az esetben a bábbal, abban az újszerű értelmében, ahogyan azt ma használják.
hirdetés

Hogyan készülsz a darabra?
K. N.: Az ötlet évekkel ezelőtt megszületett. Beszélgetek, tanulmányozom a művet, a róla szóló tanulmányokat. Csere Zoltánnal és Szarvas Krisztával készítettem egy duettet a PR-Evolution felkérésére, és akkor jött az érzés, hogy ők azok, akikkel ezt meg kell csinálnom. Képzett, tapasztalt művészek, akik klasszikus alapú táncosok és a kortárs tánc nyelvét is uralják. Nagyon fontos számomra, hogy a technikai tudás mellett őszinte, zsigeri érzelmek és jelenlét legyen a színpadon, amellyel együtt tud lélegezni a néző.

Mi volt rád a legnagyobb hatással az előkészítési folyamatban?
K. N.: Leginkább az, hogy bevontam a bábtechnikát. A színház minden területét nagyon szeretem, és szeretem ötvözni azokat. A világban is azt látom meg leginkább, hogy minden mindennel fuzionál. Nagyon progresszív ma a bábszínház. Sokat fejlődött, sok színpadi stílussal fuzionál.

Milyen üzenettel akarod elengedni a nézőt?
K. N.: Azzal, hogy mindenki, aki hatalomra tör, azonnal félni kezd, hogy elveszíti azt. A félelem drámáját, a félelem szülte meggondolatlan tettek drámáját állítom színpadra. Az eseményeket a vágy indítja el, ami egyből félelmet szül. Ennek láncolatából bontakozik ki aztán a dráma.

vissza

Értékeléshez  jelentkezz be!
vissza a lap tetejére | küldés e-mailben | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Gyerek | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat | RSS |
2009 Copyright © Pesti Műsor