Egyszámos projektből sikeres zenekar
2018. október 19. / Liska Enikő

Új EP, hazai és külföldi turné, nagyszabású videoklip és egy népszerű sorozat főcímdala. Ezeken dolgozik most a SONYA zenekar, a Hangfoglaló Program Induló Előadói Alprogram egyik tá­mogatott­ja. A négyfős, posztrock zenét játszó együttes számai sokszor melankolikusak, ám az új
lemezen már vidám, pörgős dalok is felfedezhetőek. Korbucz Sonyával, a zenekar énekes-dalszerzőjével beszélgettünk.

Hogyan kezdődött az az út, ami a mostani sikerekig vezetett?
K. Sz.: Eredetileg egyszámos projektnek indultunk még 2012 végén Dexterrel, az akkori basszus­gi­tá­rosunkkal. A stúdiófelvételekhez csatlakozott két dobos és még egy gitáros. Időközben elkezdtünk klipet forgatni, így született a Kitchenfloor, amellyel 2014-ben elnyertük a Viva Comet díjat a legjobb videoklip kategóriában. Az első koncertünk egyébként egybeesett a klippremierrel. Sokáig zavart, hogy a nevem egyben a zenekar neve is. Mivel eredetileg úgy terveztük, hogy csak egy szám erejéig állunk össze, nem gondolkodtunk a névválasztáson, később pedig nem lett volna értelme változtatni. Ma már el tudok ettől vonatkoztatni.

[kep3]

Milyen újdonságokkal készültök az idei őszre?
K. Sz.? Szeptemberben jelent meg legújabb videoklipünk, az In Another World. Ez sorban a harmadik kisfilmünk, a legutóbbi 2016 januárjában készült el. A klip érdekessége, hogy mind Praznoczy Sebastian rendezővel, mind Nagy Marcell operatőrrel dolgoztunk már együtt korábban. Az In Another World stábja gyakorlatilag a két korábbi klipünk, a Kitchenfloor és a Krypta stábjának fúziójából jött létre. Ez nagy szerencse, mivel mindkét csapatot nagyra tartjuk. Az új klipben több képi elemmel is utaltunk a korábbiakra. A Kryptára a Molotov-koktélok, a Kitchenfloorra pedig a gyermeki ártatlanság motívuma emlékeztet. Az In Another World másik érdekessége, hogy ebben a klipben látható a zenekar először, a másik kettőben csak a zenénk volt hallható.

Nemsokára közös koncertsorozatra indultok az Apey and the Pea zenekarral.
K. Sz.: Ez egy tíz-tizenkét állomásos belföldi turné lesz, és már nagyon várjuk. Ennek része lesz többek között, hogy szeptember 29-én Pécsett kezdünk, októberben fellépünk a Madách Rockfesztiválon Budapesten és Debrecenben, a Roncsbárban is. A decembert az Akváriumban fogjuk kezdeni, de jövőre is sok városba eljutunk majd. Mindeközben részt veszünk egy egyhetes európai turnén Jonathan Hultén svéd énekes-dalszerzővel, és a The Devil’s Trade-del. Mindketten lemezt mutatnak be, mi pedig az előzenekaruk leszünk. Akusztikus felállásban megyünk, viszünk két gitárt és egy szintetizátort. Fellépünk majd Franciaországban, Németországban, Hollandiában és Csehországban.

Hogyan jellemeznéd a SONYA zenéjét?
K. Sz.: A zenénk a posztrock stílushoz áll a legközelebb. A számaink többsége melankolikus, viszont az új, idén megjelenő hatszámos EP-nken már vidámabb, pörgős dalok is lesznek. Ezen az anyagon is meg­fi­gyel­hető, hogy bizonyos számokat, témákat a mai napig ujjal játszom. Még hétéves koromban klasszikus gi­tá­ron kezd­tem a zenetanulást, és ez alapvetően meghatározta a zenéhez fűződő viszonyomat.

A 2017/2018-as évadban elnyertétek az NKA Hangfoglaló Program Induló Előadói Alprogram támogatását. Miben volt a leginkább segítségetekre a pályázat?
K. Sz.: A legnagyobb segítséget az anyagi támogatás jelentette, amit az EP-nk és a videoklipünk el­ké­szí­té­sére fordíthattunk. Ennek köszönhetően mind a klipet, mind a lemezt jó körülmények között, valóban hozzáértő szakemberek segítségével tudtuk felvenni. Nagyon jó kapcsolatot ápolunk a mentorunkkal, Szabó Áron Vasalóval. Mindig szívesen segített, ha szükségünk volt rá, technikai és adminisztrációs kérdésekben is fordulhattunk hozzá.

Hozzátok kötődik az Aranyélet című magyar sorozat új évadának főcímdalát. Hogyan kerültetek kapcsolatba a sorozat készítőivel?
K. Sz.: Az HBO először 2017-ben keresett meg minket, hogy használhatják-e a Krypta című számunkat az egyik jelenetben. Örültünk a lehetőségnek, természetesen igent mondtunk. Tiszteletre méltónak tartom, hogy egy ekkora volumenű sorozat feltörekvő zenekaroknak is ad lehetőséget, hogy szélesebb közönség is megismerhesse a zenéjüket. Ezután nem sokkal kaptam tőlük egy felkérést, hogy ha van kedvem, írjam meg a sorozat következő főcímdalát, én pedig még aznap nekikezdtem a munkának. Annyira belelendültem, hogy néhány nap alatt elkészült a keveretlen változat Fülöp Péter (az első Aranyélet főcímdal szerzője) „Family” című dalszövegére. A felvételeket Varga Gergő készítette és Dexter masterelte.

Sok minden fog a zenekarral történni az elkövetkező időszakban. Mit vársz a leginkább?
K. Sz.: Mindent. Személy szerint az Aranyélet harmadik évadának bemutatóját várom nagyon, mivel én is akkor fogom először látni a teljes főcímet, a hangot és a képet együtt. Zenekar szinten pedig az Apey and The Pea turnét, főleg a srácokkal töltött időt és a viccelődések végtelen tárházát.