Karantén ihlette jazz legendás színpadokon – új sorozatot indít a MAO 2021. március 25. / Áprilistól új online tartalommal jelentkezik a Modern Art Orchestra (MAO). A virtuális térben rendezett koncertsorozat célja, hogy bemutassa azokat az emblematikus jazzklubokat, melyek a pandémia miatt most üresen állnak, és zenével töltse meg azokat a színpadokat, ahol az elmúlt években, évtizedekben a hazai és külföldi jazzélet nagyjai léptek fel. A Highlights Budapest 20/21 koncertsorozat minden hónap negyedik keddjén kerül adásba a zenekar közösségi média felületein. [kep3] Az ikonikus színpadokon a Modern Art Orchestra teljes nagyzenekari felállásban mutat be olyan kortárs jazz szerzeményeket, melyek az elmúlt egy évben készültek. Fekete-Kovács Kornél művészeti vezető a karantén alatt vagy annak ihletéséből született alkotásokat gyűjt össze hazai és határon túli zeneszerzőktől, melyeket először a MAO fog bemutatni a közönségnek ezeken az online koncerteken. A sorozat célja, hogy a nézők a különleges művek szerzőit is megismerhessék és közelebbi képet kaphassanak arról, hogy miről és miért íródott a kompozíció. Így minden rögzített koncert ősbemutató is egyben, és miközben felcsendülnek a még sosem hallott dallamok, virtuális sétát tehetünk egy-egy legendás magyarországi jazzklubban. A sorozatban nemcsak a zene kap szerepet, a koncert közben megszólalnak a klubok tulajdonosai, alapítói, művészeti menedzserei, technikusai, akik elmesélik a hely történetét, és beszélnek arról is, hogy hogyan élik meg a vírus okozta szélsőséges helyzetet. A közönség bepillantást nyerhet a budapesti koncerthelyszínek életébe a pandémia alatt, illetve személyes visszatekintést is kaphat a budapesti jazzéletet történetéről. A Highlights Budapest 20/21 sorozat első epizódjaiban a Budapest Jazz Club, az Opus Jazz Club, az If Jazz Cafe, a Nyitott Műhely és a Patyolat Próbaüzem tereibe kalauzol mindenkit a MAO, egy-egy kortárs jazz koncerttel fűszerezve az estét. Az első streamelt koncertet április 27-én láthatja a közönség a MAO online felületein. |