Pódiumon az igazgatónő
2010. szeptember 16. / Kiss Péter

Ha ismerősen cseng valakinek Bednai Natália neve, egyszerű a magyarázat. Édesapja, Bednai Nándor évtizedeken át a magyar királyi televízióban rendezett; a zenés és a (nem is olyan) könnyű műfaj elismert szakembere volt.
Lánya azonban a stúdiók világa helyett a színházat választotta.
Natália felmenői között található Gellért Endre, a Nemzeti Színház egykori legendás főrendezője, a „színházi génjeit” tán tőle örökölte. Ám itt vége is szakad a tündérmesének. A főiskolai felvételije nem sikerül. Úgy tűnik, a papa személye inkább hátrányt, mint előnyt jelent. Natália leszerződik a Verebes István igazgatta nyíregyházi társulathoz. „Húszévesen kerültem a Móricz Zsigmond Színházhoz, ahol négy gyönyörű évadot töltöttem. Ez volt az én főiskolám”. Aztán új direktor érkezik a színházhoz, aki kiadja Natália útját. Ő pedig belebetegedik, idegösszeroppanást kap.
Kerényi Imre révén kerül a Madách Színházhoz. Stúdiós lesz, emellett rendezőasszisztensi feladatokat is ellát. De tulajdonképpen statisztál. „Jól éreztem ott magam, mert nagyszerű kollégák vettek körül, akiktől rengeteget tanulhattam. Persze tudtam jól, a Madáchban karriert csinálni naiv álmodozás. Viszont úgy éreztem, örököltem aputól valamiféle szervezési, csapatépítési hajlamot. Vakmerő módon, egy fellépést követő beszélgetésen, eladtam egy vidéki művelődési háznak a Charley nénje című vígjátékot, ami akkor csupán a vágyaim közt szerepelt. Kilencven napom volt rá, hogy a gombhoz megvarrjam a kabátot. Jobb sorsra érdemes színészkollégákat sikerült megnyernem az ügynek, olyanokat, akik kiszorultak a Madách színpadáról. Lelkes műszakiak, barátok, ismerősök segítettek. És három hónap múlva felment a függöny. Őszintén vállalom, hogy buzgó amatőrként kezdtük a színházcsinálást, de lassacskán belelendültünk. Azóta túl vagyunk az 50. Charley nénjén! Bérelt buszunk, saját teherautónk, díszlet- és jelmeztárolásra alkalmas raktárunk van. Aki kíváncsi ránk, honlapunkat – www.podiumszinhaz.eu – megtalálja a neten. Másfél éve indultunk el, azóta rengetegen csatlakoztak hozzánk. Ezeket a művészeket elsősorban a játéklehetőség és nem a pénz motiválja. Utazó társulatként jártunk olyan helyen is, ahol megalázó összeget fizettek, mégis vállalták.”
Felvetődik a kérdés: Natália, az igazgatónő osztja a szerepet és a gázsit? „Egyiket sem. Pontosan tudom a határaimat, ezért a szereposztást mindig az adott rendezőre bízom, a pénzügyeket pedig a férjem, Gáliczki László, a Pódium Színház ügyvezető igazgatója intézi”.
Ősztől Perjés János személyében produkciós menedzser is részt vállal a terhekből, továbbá – a vidéki fellépések mellett – az Eötvös 10 Közösségi és Kulturális Színtér lesz a Pódium Színház fő játszási helye.
„Szívügyünk a legifjabb korosztálynak játszani. Ezért vittük színre a Keszekusza varázsló című öko-mesemusicalt és a Vuk című mesejátékot, amelyeket az Eötvös utcában is műsorra tűzünk. Szeptember 23-án itt tartjuk első bemutatónkat, Katajev – Aldobolyi Nagy: Bolond vasárnap című zenés vígjátékát Bodor Erzsébet rendezésében, a főszerepekben többek közt Kautzky Armanddal, Kocsis Judittal, Hűvösvölgyi Ildikóval és Laklóth Aladárral.