Telt házas előadásokkal zárult a 12. Sissi Őszi Tánchét 2024. január 11. / A Bethlen Téri Színházban november 11. és 17. között tizenkettedik alkalommal került megrendezésre a VII. kerület névadója, Erzsébet királyné – népszerű nevén Sissi – neve napja köré szervezett Sissi Őszi Tánchét (SŐT7). Az egyhetes táncfesztivál 2023-ban a tehetségek felkarolását és a nemzetközi kapcsolatok erősítését helyezte fókuszba. Így a hazai táncszakma kiváló művészei mellett szlovén, horvát és dél-koreai fellépők előadásai gazdagították a rendezvénysorozat programját. Szűnni nem akaró, lelkes tapssal fogadta a közönség a fesztivál telt házas nyitóelőadását, a Közép-Európa Táncszínház Sweet (dis) harmony című demonstrációját. A Horváth Attila által koreografált előadás az idei évadban 35. jubileumát ünneplő társulat Ifjú Koreográfusok Fóruma nevű tehetséggondozó és -kutató programjának keretében jött létre. Szintén nagy sikert aratott a fesztivál másnapi, november 12-ei előadása, a Közép-Európa Táncszínház táncművészének, Dabóczi Dávidnak a Szerver című koreográfiája, mely az Imre Zoltán Programnak köszönhetően valósulhatott meg. Wéninger Dalma Stations és Kiss Róbert The second sex című táncelőadásait november 13-án nézhették meg az érdeklődők. A rendezvény negyedik napján Rab Szasza kettő koreográfiája, a Rage és a Beszélek róla volt látható a Bethlen színpadán. A 2023-as SŐT7-en igazi nemzetközi táncszínházi kavalkáddal találkozhatott a közönség. November 15-én Horvátországból érkezett a több mint ötvenéves Studio Contemporary Dance Company, akik figures, figures című előadásukkal képviseltették magukat a fesztiválon. Különleges táncelőadást hozott a Bethlenbe november 16-án Daša Grgič szlovén koreográfus, akinek Plenir című kortárstánc előadása régi fényképek, tanúvallomások és kutatások ihletésére született. „Minden energiánkat arra fordítjuk, hogy egy regionális tehetséggondozó és nemzetközileg is elismert előadóművészeti befogadóhellyé váljunk – fogalmazott Váczi László, a Bethlen Téri Színház ügyvezető igazgatója, majd hozzátette – Számunkra fontos, hogy Erzsébetváros meghatározó befogadóhelyévé váljunk, ahol a kerületi művészeti kezdeményezések mellett helyet biztosítsunk külhoni magyar nyelvű és nemzetközi – így többek között koreai – társulatoknak, produkcióknak is, stúdiószínházi körülmények között.” A fesztivál egyik legkülönlegesebb előadása a Dream of a Ladybug – a dél-koreai Ha Ji Hye koreográfus Szöulban díjazott alkotása – volt. A nagy sikert arató, fesztiválzáró táncelőadás olyan fiatalok történetét meséli el, akik a nagyvárosi élet miatt elhagyták ismerős szülővárosukat, és a szeretteiktől távol küzdenek meg a mindennapokkal. „Szeretnék együttérzéssel, vigasszal és pozitív üzenetekkel fordulni azokhoz, akik nap mint nap elfoglaltak és hajszoltak, és nincs idejük azon gondolkozni, hogy milyen nap is van ma, vagy hogy ki is vagyok én” – fogalmazott a dél-koreai művész. Szintén a fesztivál zárónapján láthatták a nézők a Some Things Touch című előadást, a szlovén Lia Ujčič és Engelmann András alkotását, amely egy mindannyiunkról szóló mozgásvers: a legtermészetesebb emberi kapcsolatokról és azok megszakadásáról mesél. A közönségtalálkozókkal, kísérőprogramokkal és improvizációs táncesttel gazdagított programsorozat részeként nyílt meg a Bethlen Galériában Mester és tanítványai címmel Eifert János mesterkurzusának fotókiállítása. A Bethlen Téri Színház következő nemzetközi táncművészeti fesztiválja a XI. Nemzetközi Monotánc Fesztivál lesz 2024 májusában. |