Kritika (3) Az a nap a tengerparton 2019-01. szám / Szalóky Bálint
Edward (Billy Howle) és Florence (Saoirse Ronan) a diploma megszerzése után találkoznak. Hamar egymásba habarodnak, de az ellentétek már az első pillanattól fogva nyilvánvalók. A történelmet végzett fiú megőrül a rock’n’ rollért, a lány pedig hegedűművészként a klasszikus zene mellett kötelezte el magát, és a társadalmi hátterük is nagyon más. Mindezek ellenére a szerelmük kezdetben nem ismer akadályokat: úgy döntenek, összeházasodnak, noha szexuálisan teljesen tapasztalatlanok. A ’60-as évek Angliájában a szexualitás tabunak számít, a fiatalok teljesen magukra vannak hagyva a kérdéseikkel és az érzéseikkel. A katasztrófába fulladó nászéjszaka egy életre meghatározza a jövőjüket.
Ian McEwan On Chesil Beach című kisregényéből elsőfilmes rendező készített filmet: Dominic Cooke szakmai múltja a tévéhez és a színház világához kötődik. Talán jobb lett volna, ha a Booker-díjra jelölt regény is valamilyen más formában kerül feldolgozásra, az igényes kosztümök és a két ifjú tehetség önmagában kevés ahhoz, hogy az egyébként izgalmas témát mozifilmmé tegye. Cooke ért hozzá, hogyan irányítsa színészeit, de ahhoz már nem, hogyan legyen a végeredmény kellőképp kiegyensúlyozott. Így nemcsak elunjunk magunkat a játékidő második felére, de értetlenül állunk a meglehetősen szerencsétlenül sikerült időugrások láttán, a film cselekménye ugyanis nem kevesebb, mint 45 évet ölel fel.
Az a nap a tengerparton (12)
(On Chesil Beach)
Angol, feliratos film | hirdetés
|
|
Rendező: Dominic Cooke
Főszereplők: Saoirse Ronan, Billy Howle
110 perc
Forgalmazó: Cinetel
Bemutató: 02. 14.
|
vissza |
|
| |