Kritika (3) A fénykép 2019-09. szám / Szalóky Bálint
Évi sokmilliós nézőszám, 1600 legyártott film és ehhez fogható, hatalmas bevétel – az indiai filmgyártást a számok terén csak az Egyesült Államok és Kína előzi meg, mégis inkább ritkaságszámba megy, afféle egzotikumnak számít, ha indiai film kerül a nemzetközi filmkínálatba.
Főleg azok az alkotások tudnak nemzetközi karriert befutni, amelyek a sajátos kulturális hagyományokat háttérbe szorítva, nyugati szájíz szerint készülnek. Ritesh Batra rendező ennek a mestere, néhány évvel ezelőtt az Ezerízű szerelemmel aratott sikert a magyar mozikban is, s most – két angol nyelvű filmes kitérő után – visszatért az eredeti sikerrecepthez. A fénykép a korábbihoz hasonló, negédes szerelmes történt, ám jóval alacsonyabb hatásfokon. Főhőse, Rafi Bombay látványosságai előtt fotózza a turistákat. Nagyanyja folyton a házassággal nyaggatja, a fiú pedig megkéri a gyönyörű Milonit, hogy játssza el a kedvéért a menyasszony szerepét. A lány belemegy a füllentésbe, s ahogy az az ilyen filmekben lenni szokott, a két nagyon más társadalmi rétegből származó ember idővel valódi érzéseket kezd táplálni egymás irányába.
A fényképben adott minden a sikerhez, és tulajdonképpen ez a legnagyobb problémája: annyira pontosan ki van centizve minden, hogy a film elnyerje a célközönség tetszését, hogy eltűnt az a báj, ami az Ezerízű szerelemben még megvolt. Ahhoz viszont kétség sem férhet, hogy Batra jó úton halad afelé, hogy India első számú sztárrendezőjévé váljon.
A fénykép (12)
(Photograph)
Német-indiai-amerikai film
Rendező: Ritesh Batra | hirdetés
|
|
Főszereplők: Nawazuddin Siddiqui, Sanya Malhotra, Sachin Khedekar
110 perc
Forgalmazó: Cirko Film
Bemutató: 10. 03.
|
vissza |
|
| |