Impresszum | Előfizetés  
  2024. november 21., csütörtök
Olivér

 
 
Nyomtatható változat
Interjú
„Hiszem, hogy az emberekben ösztönös törekvés van a jóra”
2019-10. szám / Jónás Ágnes

A Noir Színház neve garancia a minőségre, ezt tükrözi a nevében szereplő francia noir szó is, mely eleganciát, kimagasló minőséget sugall. Az alkotók és a színészek estéről estére egyedi és
felejthetetlen színházi élményt nyújtanak a publikumnak, produkcióik – mint például a Hókirálynő, a Ha­mupi­pő­ke, az Aladdin vagy a Csipkerózsika – egyetemes emberi érzésekről szólnak, és olyan értékekkel szembesítenek, amelyeket ma és mindenkor érdemes előtérbe helyezni. Dr. Vadász Dániel producerrel új tervekről és a mesék által közvetített értékektől beszélgettünk.

Orosz Melinda és Réti Barnabás 2006-ban alapították a Noir Szín­há­zat, nem sokkal később Iványi Árpád csatlakozott hozzájuk művészeti vezetőként, Fábián Géza producerként. Az idei évadtól az ön nevéhez fűződnek a színházzal kapcsolatos produceri teendők. Hogyan került látóterébe a gyermekszínház?
V. D.: Hosszú ideje dolgozom a kultúra és a show-biznisz területén; csa­pa­tom­mal színházi produkciók, zenés színházi előadások, kon­cer­tek, kiadványok és fesztiválok létrehozásával (belföldi és külföldi tur­néz­tatásával) foglalkozom. Nevünkhöz kötődik többek között a tízéves múltra visszatekintő Operettissima (mely a világhírű magyar operett ze­ne­szer­zők hagyatékát és magyar operettjátszási hagyományokat ápolja koncertek és színházi előadások életre hívásával), s az ope­ret­tet fókuszba állító Budavári Palotakoncertek, valamint a Coopera ope­ra­társulat. Utóbbi égisze alatt a Szentendrei Teátrum, a debreceni Csokonai Színház, a Szegedi Nemzeti Színház, a Győri Nemzeti Színház és a Budapesti Operettszínház társulata a Magyar Állami Operaház szólistáival együtt eddig több mint 100 előadáson kápráztatta el a közönséget kiváló produkcióival határon innen és túl, az elmúlt három évben. Több éve szervezünk koncerteket külföldi turistáknak is a Duna Palotában (ilyen többek között a Budapest Gálakoncert), itt találkoztam Fábián Gézával és Iványi Árpáddal, s itt figyeltem fel a Noir Színház produkcióira, melyek látványvilága lenyűgöző, az előadások egyedi szín­há­zi élményt nyújtanak gyerekeknek, felnőtteknek egyaránt. Szerettem volna cégcsoportunk, a Braaavi Art Group projektjei közt tudni a produkciókat. Úgy éreztem, üde színfoltja lehetne a portfóliónknak, annál is inkább, mert a Noir Színház meséi egyetemes, aktuális és örök érvényű gondolatokról és érzésekről szól­nak, amelyeket mindenki megért függetlenül attól, hogy milyen nemzethez, társadalmi osztályhoz, nemhez vagy korosztályhoz tartozik. Elkezdtük keresni a közös kapcsolódási pontokat, gondolkodtunk azon, hogy hogyan lehetne az utaztatásban, a nemzetközi színtérre való kilépésben szerencsét próbálni, minél szé­le­sebb közönséghez eljuttatni a produkciókat. Jelenleg tárgyalásokat folytatunk: tervben vannak turnék Németországba és Ázsiába is.

A Hókirálynő, a Hamupipőke, az Aladdin és a Csipkerózsika nagy népszerűségnek örvendenek. Várhatók új produkciók a közeljövőben?
V. D.: Természetesen! A négy produkciót műsoron tartjuk, jelenleg parázs viták folynak arról, hogy mi legyen az új előadás. Babonából egyelőre nem szeretném elárulni, hogy mely mesék között vacillálunk.
hirdetés

Marad állandó fellépési helyszín a Duna Palota?
V. D.: Igen, meghosszabbítottuk az együttműködésünket a Duna Palotával. Az akvizíció nemrég ment vég­be, novembertől kezdődik az új évadunk, gőzerővel dolgozunk a következő naptári és színházi évadon is.

Mit gondol, mi lehet a titka annak, hogy az említett mesejátékok a gyerekek és a felnőttek figyelmét egya­ránt elragadják?
V. D.: A titkot nem tudom, de gyakorló szülőként én magam is az olyan produkciókat keresem, melyek nemcsak kikapcsolódást nyújtanak a gyermekemnek, hanem építik is a lelkét, s önmagukon túlmutató, társadalmi üzenetük van. A XXI. század emberét olyan környezet veszi körül a digitális és valós térben is, amely az egót, az egymással való versengést hangsúlyozza. Ezzel szemben a Noir Színház küldetése az egyetemes emberi értékek előtérbe helyezése, az előadások komoly, felnőtteknek is szóló mondanivalóval bírnak, és olyan erényekkel szembesítenek, amelyekről manapság egyre kevesebb szó esik. Ilyen például az együttműködés, a hősiesség, a hit, a szeretet, a tisztelet és a küzdelem. Hiszem, hogy az emberekben ösztönös törekvés van a jóra és az összetartásra, s hogy az értékes, minőségi élet nem az anyagi javak és az önös érdekek hajszolásában keresendő. Mostanában komoly leckét kap az emberiség. Ha pillanatokon belül nem tanulunk meg összefogni, és nem tesszük félre az egyéni érdekeket, akkor a vesztünkbe ro­hanunk.



vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor