A Budapesti Operettszínház megnyitásának 100 éves évfordulóját számos nagy sikerű esménnyel megünnepelte a társulat. A centenáriumi évadról Kiss-B. Atilla főigazgató mesélt.
„A 2023-as évet Magyarország Kormánya a magyar operett évének nyilvánította, amire kiemelten büszkék vagyunk. A Budapesti Operettszínház megnyitásának 100 éves évfordulóját sok-sok telt házas előadással és programmal ünnepeltük. Tavaly advent idején és tavasszal, a húsvétra készülvén, Feltámadás című hangversenyünkön más vallási témájú, klasszikus zenei részletek mellett felhangzott Andrew Lloyd Webber ikonikus és világhírű Requiemje.
Mindemellett az Operettszínház mindegyik új bemutatója hatalmas sikernek örvend. A Petőfi-emlékévhez, valamint az 1848-49-es forradalom és szabadságharc 175 éves évfordulójához kapcsolódva Homonnay Zsolt vitte színre Huszka Jenő Mária főhadnagy című nagyoperettjét március közepén. A közel két hónappal későbbi, vagyis a májusi premierünk, a Monte Cristo grófja is hosszas és komoly előkészítő munka gyümölcseként valósult meg. Új dalokat rendeltünk a szerzőktől, Vincze Balázs rendezésében pedig szemet gyönyörködtető látványvilágot, izgalmas koreográfiákat és kitűnő énekesi, színészi alakításokat láthatnak a nézőink, akik a bemutatón kitörő lelkesedéssel fogadták az alkotókat és művészeket, és a bemutató óta, mondhatni az összes előadáson állótapsos ovációval nyilvánítják ki tetszésüket. A színházunk látogatottsága egyébként is a befogadóképesség határát súrolja, majd’ minden előadásuk telt házas és pótszékes. Töretlen a közönség bizalma az Operettszínház iránt. |
Történelmi és kultúrtörténeti esemény volt, hogy a 10. Színházi Olimpiát idén Magyarországon rendezték meg, és hogy először szerepelt magyar operett a világ egyik legrangosabb, nemzetközi színházi seregszemléjén. Vidnyánszky Attila 2019 októberében bemutatott rendezése mellett a litván Kaunasi Állami Zenés Színház, valamint a francia Compagnie Lychore előadásait láthatta a közönség. Mindez jó alkalom volt arra, hogy megmutassuk: miként gondolkodnak a különböző nemzetek európai kultúrájú színházi alkotói Kálmán Imre örök érvényű remekművéről, a Csárdáskirálynőről.
A jövőben is minőségi szórakoztatást, vagyis olyan unikális, exkluzív és ínyenc színházi élményeket kínálunk a közönségnek, amilyeneket csakis az Operettszínházban kaphatnak meg. A szeptembertől induló új évadban bemutatjuk Az Orfeum mágusa címmel a 21. század és egyben a harmadik évezred első magyar operettjét. A darab Somossy Károly fantasztikus életét dolgozza fel. A 120 éve elhunyt, nagy formátumú, européer mulattató nevéhez fűződik ugyanis a Somossy Orfeum megalapítása, amely a jelenlegi Operettszínház falai között működött egykor. A zeneszerző Pejtsik Péter, a librettó és a dalszövegek írója Orbán János Dénes. Nem volt kérdés, hogy a nagy ívű színházi vállalkozásunkat Bozsik Yvette rendezi, a jelmezeket pedig Berzsenyi Krisztina tervezi majd. A Budapesti Operettszínház alkotói csapatához idén először csatlakozik Ferenczfy-Kovács Attila építőművész, díszlettervező, látványtervező és vizuális művész, Szabó István Oscar-díjas filmrendező többszörös alkotótársa, mások mellett A napfény íze című ikonikus mozi díszlettervezője. Az új évad másik nagyszabású bemutatója pedig Frank Wildhorn Carmen című musicalje lesz. Ez a romantikus zenés darab egy vadóc, öntörvényű lány elképesztő történetét meséli el, viszont musicalként teljesen más környezetben, mint ahogyan azt az azonos című operában megszoktuk. A világpremierje óta mindenhol revelációszámba ment, ahol csak színpadra vitték, nálunk Homonnay Zsolt rendezésében kerül a nézők elé. Mindezen túl műsoron tartjuk közönségkedvenc repertoár előadásainkat és gáláinkat is, és a nézőinkkel együtt búcsúztatjuk majd az óévet.”
Kiss-B. Atilla úgy fogalmazott: mindannyiunk közös érdeke, hogy újra megmutassuk egymásnak és a világnak mindazt, ami csak ránk jellemző, amit csak mi tudunk. Egyvalamiben biztos, hogy világelsők vagyunk: ez pedig a magyar operett.
|