Három új előadással, köztük egy most születő alkotással bővül a következő évadban a Budapesti Operettszínház repertoárja. A Családok évadában Kálmán Imre népszerű nagyoperettje, A cirkuszhercegnő, illetve Kocsák Tibor és ifj. Harangozó Gyula Hófehérke és a hét törpe című táncjátéka mellett a nagy sikerű Az Orfeum mágusát is jegyző szerzőpáros, Pejtsik Péter és Orbán János Dénes Hamupipőke című operettmusicalje kel életre a Nagymező utcai teátrum színpadán.
„Minőség és életérzés, amit estéről estére kínáltunk és kínálunk önöknek, és ezt óhajtjuk folytatni a 2024/2025-ös évadban is. Sajnos a fegyverek nem csendesednek, mi viszont a szeretet és békesség szigete kívánunk maradni, és reméljük, hogy ez így is maradhat nagyon sokáig” – hangsúlyozta a színház korábbi sajtótájékoztatóján Kiss-B. Atilla főigazgató, aki arra is kitért, hogy a Családok évadában színre kerülő új produkciókkal elsősorban a családokat szeretnék megszólítani. Az először november 15-én és 16-án, Bozsik Yvette rendezésében látható Hamupipőke mellett február végén Homonnay Zsolt állítja színpadra Kálmán Imre A cirkuszhercegnő című nagyoperettjét, április közepén pedig a Hófehérke és a hét törpe című táncjátékkal bővül majd a színház repertoárja. A teátrum tehetséggondozó programjának részeként a Budapesti Operettszínház és a Vasutas Zeneiskola Pesti Broadway Stúdiójának együttműködésében, a végzős növendékek előadásában a Kálmán Imre Teátrumban bemutatják Presser Gábor és Varró Dániel Túl a Maszat-hegyen című családi musicaljét, a Kálmán Imre Teátrumból pedig átkerül a nagyszínpadra a Rozsda Lovag és Fránya Frida című mesejáték.
Homonnay Zsolt, a Budapesti Operettszínház művészeti vezetője szerint A cirkuszhercegnő azért is illeszkedik a Családok évadának tematikájába, mert a nagyoperett egy varázslatos felnőtt mese, amely misztikus világba repíti a nézőket. Ez a misztikum a cirkusz miliőjéből, illetve az emberi lélek sokszínű világából táplálkozik. A Hófehérke és a hét törpe az utóbbi évtizedek külföldön legnagyobb sikereket elért magyar színpadi műve. Három kontinensen, több mint tíz helyen játszották már, bemutatták Ausztráliában, Ázsiában, Oroszországban és a Baltikumban is. A Kocsák Tibor fantasztikus zenéjére készült koreográfiákban minden karakternek megvan a saját táncstílusa, és az előadásban a balett, a kortárs modern tánc és a néptánc egyaránt meghatározó. Ennek a sokszínűségnek köszönhetően minden korosztály megtalálja benne az örömét. A produkciót a Pro Filii Alapítvány támogatásával láthatják a nézők.
A Családok évadában mutatják be Az Orfeum mágusa szerzőpárosának legújabb alkotását, a Hamupipőke című operettmusicalt. Orbán János Dénes ötlete volt, hogy – népmeséről lévén szó – a népzenére építsék a dallamvilágot, és a csángó kultúrát vegyék alapul. A szereplők közül a tündérek és a Tündérkeresztanya világa a Disney-meséket idézi majd, míg a mostoha, az öreg király és a királyi udvar hangulatát az operettekből, a kuplékból vett zenei világgal keltik életre. Az Orfeum mágusához hasonlóan ezt a darabot is Bozsik Yvette állítja színpadra. A rendező-koreográfus a készülő előadással kapcsolatban elárulta, hogy a magában rejlő, csodákban reménykedő kislányhoz fordul majd a próbafolyamat során. Kiemelte azt is, hogy szerinte ez az egyik legszebb tündérmese, amely megjeleníti azt a természetfeletti világot, amit egyébként a gyerekek látnak: számukra hatalmas segítség, ha egy mesén keresztül önmagukra ismernek. Bozsik Yvette meglátása szerint a jóság, a szelídség végül mindig elnyeri méltó jutalmát, az agresszió, a pökhendiség, a mások ellen elkövetett gonoszságok pedig nem érnek célt: így lesz ez a Budapesti Operettszínház előadásában is. |