Impresszum | Előfizetés  
  2024. december 4., szerda
Borbála, Barbara

 
 
Nyomtatható változat
Interjú
Dupla koncerttel tér vissza januárban a Sinatra
2023-12. szám / Gáspár Kinga

Borítékolható volt, hogy a Cotton Club Singers január 28-ra meghirdetett Sinatra-koncertjéből nem lesz elég egy a hazai közönség számára. A 2002-ben született, azóta többször is műsorra tűzött produkció népszerűsége huszonévek távlatából is dupla koncertet kíván. László Boldizsár
opera- és jazzénekessel, a Cotton Club Singers alapítójával a koncertről és a két műfaj viszonyáról beszélgettünk.

A Cotton Club Singers tizenöt éve nem állandó formáció már. Hogy mennyire hiányzik a magyar közönségnek, azt mi sem bizonyítja job­ban, mint az azóta szervezett alkalmi koncertek utáni szűnni nem aka­ró visszatapsolás. Rendkívül széles repertoárból választhattak volna: miért éppen a Sinatrát tűzték műsorra ismét?
L. B.: Mindannyian külön utakon járunk már, de nagyon jólesik évről évre összejönni újra, hogy a közös szerelemgyerekünk ismét megmu­tathassa magát. Két évvel ezelőtt kezdtük el tematikus estjeinket, az ABBA Jazzel, aminek hatalmas sikere volt, majd idén nyáron a Sinatrát adtuk elő a Margitszigeten. Egy hónappal a koncert előtt már nem lehetett jegyet kapni, utána sok leveleket kaptunk, hogy mikor lesz még látható a produkció. Ennek apropóján gondoltuk úgy, hogy januárban a Kongresszusi Központba is elvisszük, ezúttal viszont már eleve dupla koncertben gondolkodtunk, így délutáni előadással is várjuk a közönséget.

Hogy született meg az eredeti Sinatra ötlete?
L. B.: Az első tematikus lemezünk az Ó, Budapest! volt 2000-ben, majd utána szerettünk volna egy na­gyobb lélegzetvételű produkciót. Ekkor jelent meg 2001-ben Robbie Williams Live at the Albert című DVD-je a Royal Albert Hallban adott koncertjéről, ahol gyakorlatilag egy Sinatra-válogatást énekelt Jon Lovitz, Jane Horrocks és Nicole Kidman részvételével. Ez nagyon megtetszett nekünk, és megkerestük Malek Miklóst, aki azt mondta, hogy a rendszerváltás óta várta az alkalmat egy igazi, amerikai típusú show színpadra állí­tására, tehát azonnal elvállalta. A helyzetet árnyalta, hogy akkor halt meg Hofi Géza, akivel ő gyakorlatilag addigi szakmai életét élte, és azt hiszem, ez a feladat megfelelő kihívás és segítség is volt a gyász elvi­seléséhez.

Hogy emlékszik, milyen volt az első koncert?
L. B.: Érdekes pillanatban debütált a Sinatra: a 2002-es kormányváltást megelőző kampány kampány­csendjében énekeltünk, és érzékelhető volt az emberekben a feszült várakozás. Az utolsó számot, a Bad, Bad Leroy Brownt énekeltük éppen, amikor lángolni kezdett a háttérfüggöny, és miközben szólt a dal, poroltóval oltották, amitől az egész hangulat szürreális árnyalatokat kapott. A koncert végén csak annyit mondtam: Legyen a lehető legjobb vasárnapjuk! – mindenki azt gondolhatott a mondat mögé, amit akart. Erősen él bennem ez az élmény.
hirdetés

A klasszikus csapat – Zsédenyi Adrienn, Kozma Orsolya, Szűcs Gabriella, Fehér Gábor és László Boldi­zsár – mellett Máté Gábor színművész is szerepel a produkcióban, Sinatra szerepében. Ez is újdonság az eredeti felálláshoz képest.
L. B.: Igen, az eredetiben Gálvölgyi János színművész játszott, de a betegsége miatt kénytelenek voltunk váltani, így már a nyári koncerten is, amit Aczél András rendezésében állítottunk színpadra, Máté Gábor játszotta Sinatrát. Nagyon érdekes volt mindannyiunk számára a jelenléte, hiszen teljesen más energiákat vitt a figurába, ahogy számunkra is más volt a Sinatrát énekelni, mint 2002-ben. Nagyon jól működött ez a váltás, és ezt a közönség reakciói is megerősítették, így az idei koncertre is őt kértük fel. A Kongresszusi Központban, klasszikus színházi keretek között még jobban érvényesül az ő egyénisége, jelenléte – ez már a próbákon is kiderült.

Jazzénekesként, együttesalapítóként és -menedzserként indult, egy produkciót tehát teljes vertikumában lát. Mára viszont a közönség is megszokta, hogy operaénekesként is jegyzett helye van a magyar művészeti életben. Hogy viszonyul egymáshoz ez a két markánsan különböző zenei tapasztalat?
L. B.: Amikor a Cotton Club Singers működött, a szervezési munka felét is magam végeztem, most viszont egy profi csapat foglalkozik ezzel, az Encore Production. Az együttes produkcióinkon rendszerint mi, négyen-öten voltunk színpadon, a színház azonban hatalmas társasjáték, itt sokfelé kell figyelni és igazodni. A munkában az egyik műfajban szerzett tapasztalat segíti a másik műfajban való működést: ha szcenikai vagy marketing szempontból javítandót veszek észre, biztos, hogy szóvá teszem, hogy mihamarabb megoldhassuk. Ahogy vannak felkérések, amelyek a Cotton Club Singers-es múltam miatt találnak meg, például ezért is bízta rám Ókovács Szilveszter főigazgató az Operaház karácsonyi klipjének a zenei rendezését. A kétféle tudás ma már mindkét szerepben nagy segítség.

Cotton Club Singers – SINATRA
Budapest Kongresszusi Központ
2024. január 28., délutáni időpont és 20:00



vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor